ورزش

۲۶ درصد فهرست ۲۶ نفره تجربه این جدال را دارند/ ۴ سوار سرنوشت در جدال سوم برابر قرقیزستان/ ۳ ستاره برای گلزنی در بازی سوم

۲۶ درصد فهرست ۲۶ نفره تجربه این جدال را دارند/ ۴ سوار سرنوشت در جدال سوم برابر قرقیزستان/ ۳ ستاره برای گلزنی در بازی سوم

به گزارش خبرورزشی، رسیدن به جام جهانی زمانی رویای همه ایرانی‌ها بود اما حالا که در سه دوره اخیر به شکل متوالی به جام جهانی رسیده‌ایم، به حق سطح توقع فوتبال دوستان بالاتر رفته و همه به صعود از دور مقدماتی و رسیدن به مراحل حذفی جام جهانی فکر می‌کنند.

برای تحقق این رویا شکی نیست که ابتدا باید دوباره به خود جام جهانی برسیم و مسیر رسیدن به این تورنمنت بزرگ از همین پنجشنبه آغاز می‌شود. ایران در گروهی خوشبختانه آسان قرار گرفته و در اولین بازی به حکم قرعه میزبان قرقیزستان در اصفهان است. کشوری که در سابقه تاریخی خود چهار بار با ما بازی کرده و هر چهار بار مغلوب شده است. با آماری که نشان می‌دهد فاصله فوتبال دو کشور تا کجاست. اما اگر نخواهیم به گذشته برگردیم و همین تیم ملی فعلی دو کشور را ملاک و مبنا قرار دهیم، باز شناسنامه آخرین تقابل گویای همه چیز است.

آخرین بازی دو کشور روز جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در ورزشگاه دولون اومورزاکوف شهر بیشکک -پایتخت قرقیزستان- برگزار شد. نیمه نهایی تورنمنت کافا که در نهایت ایران با نتیجه ۵-۱ به پیروزی رسید و به فینال رفت و آنجا هم ازبکستان را با تک گل سردار آزمون، با وجود اخراج کنعانی زادگان، برد و اولین جام بعد انقلاب را بالای سر برد. آن روز همین امیر قلعه نویی روی نیمکت ما بود و این نفرات را به میدان فرستاد؛ علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، روزبه چشمی، محمد کریمی، مهدی ترابی، مهدی طارمی و رضا اسدی.

در طول بازی هم محمد محبی، سردار آزمون، احسان حاج صفی، علیرضا علیزاده، شهاب زاهدی و وحید امیری به ترتیب جانشین جهانبخش، اسدی، کریمی، چشمی، ترابی و طارمی شدند. جالب تر اینکه رامین و روزبه تنها اخطاری های ما بودند که بابت عدم دعوت از این دو ستاره استقلالی حسابی از امیر قلعه نویی انتقاد می شود! می‌بینید از جمع بازیکنانی که آخرین بار مقابل قرقیزستان به میدان رفتند همین حالا ۷ نفر (بیرانوند، نورافکن، جهانبخش، کریمی، ترابی، طارمی و سردار) در لیست دعوت شده به این بازی حضور دارند. به عبارت بهتر ۲۶ درصد فهرست ۲۶ نفره فعلی تیم ملی قبلاً تجربه رویارویی با این تیم را دارند!

۲۶ درصد فهرست ۲۶ نفره تجربه این جدال را دارند/ ۴ سوار سرنوشت در جدال سوم برابر قرقیزستان/ ۳ ستاره برای گلزنی در بازی سوم

در فوتبال بازی قبلی و نتیجه آن برای اعتماد به نفس و افزایش سطح روحی تیم مهم است. بازیکنانی که در بازی قبل حضور داشته و آن نتیجه را مقابل قرقیزستان باعث شدند، آشکارا روی اعتماد به نفس و سطح روحی تیم تاثیر می‌گذارند. اما بد نیست بدانید که در فهرست افراد حاضر فعلی در تیم ملی، چند نفر سابقه بیش از یک بازی مقابل قرقیزستان را دارند! به جز دو تقابل اول دو کشور که در دهه ۹۰ میلادی و در مسیر رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود، دو بازی دیگر در دهه اخیر اتفاق افتاده و علاوه بر تیم قلعه نویی در جام کافا، یک بار هم تیم کی روش موفق به شکست این تیم شد. آن روز، سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ در ورزشگاه آزادی در یک جدال دوستانه ایران با نتیجه ۶-۰ قرقیزستان را برد و از جمع نفراتی که آن روز پیراهن تیم ملی را در بازی به تن داشتند، این‌ها هنوز عضو تیم ملی هستند و صاحب امکان برای بازی مجدد مقابل قرقیزستان؛ میلاد محمدی، ترابی، عزت الهی، طارمی، جهانبخش و سردار.

یعنی جهانبخش، طارمی، ترابی و سردار آزمون در هر دو بازی قبلی مقابل قرقیزستان حضور داشته و می‌توانند برای سومین بار این بازی را تجربه کنند. از این جمع طارمی، سردار و ترابی قبلا در این بازی گل هم زده اند. هر ۳ نفر در بازی سال ۹۵ و طارمی و سردار در بازی آخر دو تیم، یعنی زوج زهردار خط حمله ما در هر دو جدال قبلی برابر این حریف موفق به انجام وظیفه سازمانی و گشودن دروازه رقیب شده اند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا